اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۲

خبر شماره ۱۱۶۹۳

بایامکس : هوشمندسازی فروش در رستوران و کافی‌شاپ

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ , بازدید: ۳۶۸
رقابت بالای بین رستوران‌ها در ایران برای جذب مشتری ثابت موضوعی است که همواره وجود داشته است. اما در سال‌های اخیر با ارتقای کیفیت خدمات در رستوران‌های بزرگ وکافه‌ها، دیگر دقت در جزئیات است که باعث رضایت مشتریان صنف شما می‌شود.

هوشمندسازی فروش در رستوران و کافی‌شاپ و نکاتی که باید بدانید

رقابت بالای بین رستوران‌ها در ایران برای جذب مشتری ثابت موضوعی است که همواره وجود داشته است. اما در سال‌های اخیر با ارتقای کیفیت خدمات در رستوران‌های بزرگ وکافه‌ها، دیگر دقت در جزئیات است که باعث رضایت مشتریان صنف شما می‌شود. در این حوزه، سفارشگیری به صورت معمول توسط پیشخدمت‌هایی انجام می‌شود که گاهی با مشکلاتی روبروست. همین عامل باعث نارضایتی مشتریانتان ‌شده و سرمایه‌گذاری و سودآوری رستوران شما را با مشکل مواجه می‌کند؛ مسائلی مانند «عدم ثبت درست سفارش» توسط گارسون، دیر آماده شدن سفارش‌ها یا حتی فراموشی و تاخیر در اطلاع سفارش به آشپزخانه و… موضوعات فنی هستند که با راهکارهای ساده قابل رفع هستند و می‌تواند مانع زیان‌های بزرگ شما در بلند مدت شود، اگر شما به فن آوری‌های موجود در این حوزه مجهز باشید.  در این مطلب توصیه‌های مناسبی برای شما داریم.

رستوران شما چه نیاز پنهانی دارد؟

در رستوران‌هایی که سفارش‌گیری توسط گارسون انجام می‌شود، تقریبا دیگر روش‌های سنتی فراموش شده ولی هنوز هستند رستوران‌هایی که بخشی از فرایندشان قدیمی است و به همین دلیل مشتریان خود را آزرده خاطر می‌کنند. حال آنکه می‌توان روشی تازه‌ داشت و ریتم رستوران‌داری را سریعتر و کارمندان را منظم‌تر کرد. ما فرایندی را پیشنهاد می‌کنیم که نیاز پنهان شماست.از زمانی که مشتری وارد شده و انتخاب میز (با راهنمایی گارسون) می‌کند، تنها اقدام او دیدن منوی غذا و انتخاب کردن است که با فشردن دکمه «پیجر میز» به گارسون  اعلام می‌شود. از اینجا به بعد کارشماست که اهمیت ویژه دارد.

گارسون، سر هر میز با تبلتمجهز به نرم افزار سفارشگیر متصل به WiFi ثبت سفارش کرده و به نرم‌افزار مرکزی رستورانی وصل می‌شود که به روی صندوق مکانیزه فروش نصب شده است. پس از ثبت سفارشِ هر میز، اطلاعات سفارش از
نرم افزار اصلی صندوق مکانیزه فروش(به صورت اتوماتیک) برای چاپگر صدور فیش هر قسمت آشپزخانه ارسال می‌شود تا فرآیند آماده سازی بدون وقفه و آنی آغاز شود. به صورت نمونه پرینت نوشیدنی و سالاد برای بوفه، غذا برای آشپزخانه مرکزی و نسخه نهایی تسویه در صندوق ثبت می‌شود. سفارش‌ها به محض آماده شدن، به سر میزها برده می‌شوند و بعد از اتمام غذا، گارسون جهت  تسویه حساب، از طریق نرم افزار تخصصی رستوران که بر روی صندوق مکانیزه فروش نصب شده است نسبت به چاپ فاکتور که در قالب یک رسید عرض 8 سانت توسط چاپگر صدور فیش چاپ می شود اقدام
می کند سپس فیش را برای تسویه حساب به مشتری تحویل و مشتری نسبت به پرداخت صورت حساب از طریق
کارت خوان سیار گارسون یا وجه نقد و یا مراجعه به صندوق اقدام می‌کند.

در صورت تسویه صورت حساب از طریق گارسون، گارسون وجه نقد یا رسید پرداخت کارتخوان را به صندوق دار تحویل داده و بدین شکل صورت حساب مشتری به صورت کامل تسویه می‌شود.

 چرا باید هزینه کنم و تجهیز شوم؟

دلایل زیادی برای پیشرفت وجود دارد اما نیاز شما به این می‌تواند در موارد زیر باشد:
نگهداشت بهتر حساب و کتاب
اخذ دقیق خروجی سود و زیان فروش
کاهش زمان انتظار مشتریان
کاهش خطای انسانی و زیان‌های مربوطه
ارتقای سرعت عمل کارها
ایجاد رضایت بیشتر مشتریان با سرعت عمل تحویل سفارش
فاکتوردهی دقیق و زیبا
کنترل موجودی انبار، کنترل دقیق میزان فروش
افزایش بهره‌وری کاری

چرا  صندوق فروشگاهی داشته باشم؟

صندوق مکانیزه فروش دستگاهی حرفه‌ای ومتفاوت با محصولات مشابه یا کامپیوترهای خانگی و اداری است/ ضد سرقت و افتادن از روی میز است/  7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز بدون توقف تا 7 سال کار می‌کند/ بدنه فلزی زیبا و محکمی دارد/ به ندرت خرابی دارد/ عملکردش ساده و نیاز به دانش کامپیوتر ندارد/ ارزان تر از ادوات مشابه و به صرفه‌ است/ مقاوم در گرد و غبار و محیط خشن کاری/ خدمات پس از فروش در محل دارد/ نیاز به سرویس دوره ای ندارد/ گارانتی 3 ساله و 5 سال خدمات پس از فروش آنی دارد(در سراسر ایران) / قابلیت نصب لوازم جانبی متعدد و ارتقا دارد/  انواع نرم افزار های فروشگاهی قابل نصب است

رستوران‌داری به سبک حرفه‌ای و مشتری محور

اگر به دنبال این هستید که یک رستوران و کافی شاپ بی نقص داشته باشید می‌توانید این تجهیزات پیشنهاد ما به شماست:

  1. صندوق مکانیزه فروش: دستگاه صنعتی با عمر طولانی با قابلیت نرم افزار تخصصی شماست که بسته به شلوغی فروشگاه تعداد مورد نیاز شما تعیین می‌شود
  2. نرم افزار تخصصی: با توجه به نوع فعالیت، عملیات ثبت، تهیه و وقایع مالی شما را مدیریت می‌کند و به ازای هر تبلت می‌توان یک نسخه تبلت سفارشگیر داشت
  3. چاپگر صدور فیش: چاپ صورت حساب‌ها و برای هرصندوق مکانیزه فروش یک دستگاه است
  4. چاپگر آشپزخانه متصل به شبکه: چاپ سفارش مشتری برای اطلاع آشپز یا مسئول مربوطه جهت آماده سازی سفارش که بر اساس تعداد محل های آماده سازی غذا، نوشیدنی و غیره قابل تعریف است
  5. کشوی پول: یک محفظه برای نگهداری پول نقد است که در کنار هر صندوق مکانیزه فروش نصب می‌شود
  6. کارت خوان بانکی: پرداخت آسان صورت حساب با کارت‌های بانکی را فراهم می‌کند
  7. تبلت سفارش گیر: بت سفارش مشتریان از طریق نرم افزار سفارش گیری نصب شده روی تبلت که به ازای گارسون های سالن که وظیفه سفارش گیری را بر عهده دارند
  8. اکسس پوینت(مودم):در صورت اتصال به صورت بی سیم جهت ایجاد شبکه بی سیم و به میزان وسعت رستوران جهت پوشش دهی هر چه بیشتر نقاط سفارش گیری استفاده می‌شود
  9. پیجرگارسون: فراخوان گارسون جهت اخذ سفارش یا تحویل صورت حساب یا دیگر موارد درخواستی مشتری که بر اساس تعداد میز و به ازای هر گارسون سفارش گیر یک ساعت هشداردهنده قابل تعریف است

درباره ما بدانید:

گروه شرکت‌های ترنا متشکل از 5 شرکت‌ پرسابقه درحوزه توسعه کسب وکارهای ایرانی در سال 1390 تاسیس شد. برند بایامکس  باشعار «کسب و کار به سبک حرفه‌ای‌ها» در این گروه، ارائه «راهکار» به صنوف مختلف را به اصناف در3 سطح بزرگ، متوسط و کوچک مد نظر قرار داد و اکنون به ۲1 حوزه کاری مختلف خدمات می‌دهد. «ترنا سیستم» تا کنون به ۱۷هزار مشتری ارائه محصول داشته و جزو نخستین شرکت‌های حوزه تکنولوژی‌ خرده فروشی (Retail Tecnology) است. «بایا مکس» برند محصولات گروه و «ترنا سرویس» ارائه دهنده خدمات پس از فروشش است. شرکت‌های «تی‌ساین»، «ترنا‌پی» نیز از دیگر شرکت‌های فعال گروه در بخش تبلیغات و حوزه پرداخت است.

انواع محصولات بایامکس:

 24محصول دردسته بندی‌: صندوق‌های فروشگاهی، فیش پرینتر، لیبل زن، کیوسک پرداخت و سفارش‌گیر، پوستر دیجیتال

وجه تمایز بایامکس:

  • سبد کامل محصولات، با کیفیت بهتر در مقایسه با رقبا
  • بدنه فلزی و مقاوم محصولات بایامکس
  • همیشه کنار مشتریان هستیم
  • باتکنولوژی پیشرو، دنبال سودآوری کسب و کار شماییم
     

خدمات پس از فروش:

»ترنا سرویس» جزو معتبرترین‌ گارانتی‌های دستگاه‌های صنعت خرده فروشی است که تاکنون به برندهای متنوعی خدمات داده است. شعار کارشناسان همراهِ ترنا  این است: ((کیفیت ما را از مشتریان ما بپرسید((

این مطلب توسط تیم تولید محتوای شرکت بایا مکث تولید گردیده است .

منبع : بایامکس

 

پیشنهاد

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016