اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۱۶۰۶

تخلف برخی ماموران مالیاتی در دریافت چندبرابری مالیات

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ , بازدید: ۱۶۴۷
دادستانی انتظامی مالیاتی وارد عمل شد عدم رعایت قانون توسط برخی ماموران سازمان امور مالیاتی/حواشی تازه از دریافت مالیات چند برابری از مودیان!

همکار گرامی حسب نامه شماره 2134/130/د مورخ 1400/9/17 دادستان محترم انتظامی مالیاتی مبنی بر ضرورت انجام رسیدگی های مالیاتی و تنظیم برگ تشخیص بر اساس ماخذ صحیح و متکی به دلایل کافی و اطلاعات کافی ،شایسته است در راستای  همکاری با دادستانی انتظامی مالیاتی  در راستای نظارت بر حسن انجام قوانین و مقررات مالیاتی کشور،هر گونه گزارشی مبنی بر عدم رعایت مقررات از سوی ممیزین به نهاد موصوف و یا اتحادیه برای ارسال به اتاق اصناف جهت رسیدگی انجام پذیرد 

همان گونه که آگاهی دارید مستفاد از ماده ۲۳۷ قانون مالیات های مستقیم، برگ تشخیص مالیات باید بر اساس ماخذ صحیح و متکی بر دلایل و اطلاعات کافی تنظیم گردد و امضاء کنندگان برگ تشخیص مسئول مندرجات برگ تشخیص و نظریه خود از هر جهت خواهند بود.

بررسی های به عمل آمده توسط  دادستانی انتطامی مالیاتی ، حاکی از آن است که برخی ماموران مالیاتی، بدون توجه به اسناد، مدارک و اطلاعات ارائه شده از سوی مودی و حجم فعالیت های وی و عدم رعایت قوانین، مقررات، دستورالعمل ها و بخشنامه های صادره و با اعمال ضرایب نامتناسب با فعالیت مودی یا از طریق برآورد واحد فروش یا ارائه خدمات، مبادرت به رسیدگی و تعیین درآمد مشمول مالیات می کنند که بسیار بیشتر از درآمد واقعی مودی می باشد. میزان بالای تعدیلات صورت گرفته توسط روسای محترم امور مالیاتی در اجرای مفاد ماده ۲۳۸ قانون مذکور و هیئت های حل اختلاف مالیاتی، نشان از کیفیت پایین رسیدگی های اولیه در واحدهای مالیاتی و یا تعمد در تعیین ارقام بالای مالیاتی دارد.

فراوانی این موضوع، ضمن افزایش اعتراضات به عمل آمده از طرف مودیان مالیاتی و طرح پرونده در مراحل مختلف دادرسی مالیاتی و مآلا افزایش هزینه های وصول مالیات، می تواند از یک سو منجر به نارضایتی و فضای بی اعتمادی در جامعه نسبت به عملکرد سازمان متبوع و ادارات کل امور مالیاتی و بعضا زمینه های ارتکاب به تخلف و فساد اداری از سوی کارکنان امورمالیاتی شده و از سوی دیگر موجبات ورود مقامات قضایی و سایر مراجع نظارتی برون سازمانی را از حیث تعدی به حقوق شهروندی و عدم رعایت حقوق عامه فراهم کند.

لازم به یادآوری است، مطابق ماده ۲۷۰ قانون مالیات های مستقیم در صورتی که بعد از تشخیص مالیات و غیرقابل اعتراض بودن آن معلوم شود ماموران مالیاتی و نمایندگان سازمان امور مالیاتی کشور عضو هیئت حل اختلاف مالیاتی از روی تعمد یا مسامحه بدون توجه به اسناد و مدارک مودی و بدون تحقیقات کافی درآمد مودی را کمتر یا بیشتر از میزان واقعی تشخیص داده اند، علاوه برجبران خسارت وارده، متخلف حداقل سه ماه و حداکثر پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم خواهد شد.

 دادستانی انتظامی مالیاتی در ادامه نامه فوق به سرپرست امور مالیاتی شهر و استان تهران و مدیران کل امور مالیاتی اعلام کرد، علی ایحال ضمن نظارت دقیق و مستمر بر نحوه عملکرد ادارات امورمالیاتی تابعه، خواهشمند است دستور فرمائید مراتب را به نحو مقتضی به منظور رعایت مفاد این نامه به کلیه کارکنان مالیاتی ابلاغ نمایند. بدیهی است درصورت مشاهده هرگونه تخطی از مقررات فوق ، متخلفین از سوی دادستانی انتظامی مالیاتی مورد تعقیب انتظامی قرار خواهند گرفت.

روابط عمومی اتحادیه رستوران و سلف سرویس های تهران 

 

پیشنهاد

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016