اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۲۰۸۸

کارت بهداشت برای کار در رستوران الزامی است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ , بازدید: ۷۷۰۴
رستوران‌داران بايد بهداشت فردي كاركنان خود که به‌طور مستقیم با مواد غذايي و خوراکی سر و کار دارند، کنترل کنند.

رستوران‌داران بايد بهداشت فردي كاركنان خود که به‌طور مستقیم با مواد غذايي و خوراکی سر و کار دارند، کنترل کنند.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف رستوران، بهرام ترامشلو، نایب رییس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران با بیان این مطلب از رستوران‌داران خواست نسبت به کنترل بهداشت فردي كاركنان خود که به‌طور مستقیم با مواد غذايي و خوراکی سر و کار دارند، دقت کنند.

 

ترامشلو افزود: کارکنان هر رستوران باید دوره بهداشت عمومي را بگذرانند، دارای كارت بهداشت باشند و کارکنان آشپزخانه در زمان انجام کار از لباس كار به رنگ روشن و مناسب، كلاه و دستكش استفاده کنند.

 

وی اضافه کرد: کارفرمای هر رستوران نیز وظیفه دارد برای استخدام پرسنل خود در رستوران قبل از شروع به‌‌كار آنها از ایشان كارت بهداشت دریافت کند. چراکه استخدام فردی در صورت نداشتن كارت بهداشت، ممنوع است.

 

نایب رییس اتحادیه با بیان اینکه همه كاركنان با ارائه كارت بهداشت مورد ارزيابي قرارمي‌گيرند، ادامه داد: در واقع كارت بهداشت شاخص كيفي سلامت فرد بوده و داشتن كارت بهداشت پیش از شروع كار الزامي است.

 

ترامشلو در ادامه خاطر نشان کرد: سلامت و بهداشت افراد شاغل در آشپزخانه و هر نوع محل طبخ با افراد شاغل در سالن رستوران تفاوتي ندارد و هر دو ازجمله آشپز، كمك‌آشپز، سالن‌كار و ... بايد همه موارد بهداشتي را رعايت كنند چراکه نحوه صدور كارت بهداشت آنها نيز يكي است.

 

وی یادآور شد: تنها تفاوت ميان آشپز، كمك‌آشپز و سالن‌كار در مدت زمان اعتبار كارت است. به این صورت که افراد شاغل در تهيه و پخت‌وپز غذا به‌دليل اينكه در تماس بيشتر با مواد غذايي هستند هر ٦ ماه يكبار بايد برای پیشگیری از ابتلا به بيماري‌هاي انگلي و قارچي مورد آزمايش قرار گيرند اما افراد شاغل در امور پذيرايي و سالن باید سالي يكبار مورد آزمايش قرار گيرند.

 

وی تصریح کرد: رعايت موارد بهداشتي و ايمني بر مبناي استاندارد آیين‌نامه‌هاي وزارت بهداشت كه در پایگاه اینترنتی مرکز سلامت و محيط كار بارگذاري شده است از سوی رستوران‌داران برای آماده‌سازي، فرآوري و تهيه و توليد مواد غذايي سالم و عرضه به مشتريان الزامي است.

 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016