اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۰۶۹

گوشت و سبزیجات را از فروشگاه‌های معتبر بخرید

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ , بازدید: ۴۴۳۲
رستوران‌داران بايد مواد اوليه طبخ غذا شامل انواع گوشت قرمز و سفيد و سبزیجات را از محل‌هاي معتبر خريداري کنند.

رستوران‌داران بايد مواد اوليه طبخ غذا شامل انواع گوشت قرمز و سفيد و سبزیجات را از محل‌هاي معتبر خريداري کنند.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف رستوران‌داران تهران، بهرام ترامشلو، نایب رییس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران با بیان این مطلب از رستوران‌داران تهران خواست نسبت به خرید مواد اولیه مورد نیاز خود برای طبخ انواع خوارک و غذا دقت کنند و گوشت و سبزیجات را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند.

 

ترامشلو افزود: فاکتور خرید گوشت باید دارای آدرس دقيق، تلفن و مهر فروشگاه و فروشنده و تاريخ فروش باشد تا صاحب رستوران در زمان مراجعه مسوولان بهداشت به آنها نشان دهد.

 

وی با تصریح اینکه گوشت‌هاي خريداري شده حتما باید دارای مهر دامپزشكي باشد، ادامه داد: گوشت خریداری شده باید با خودروی مخصوص حمل مجهز به سردخانه سالم از مرکز خرید تا رستوران یا انبار حمل شود تا کیفیت آن در زمان جابجایی تغییر نکند.

 

نایب رییس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران با اشاره به رعایت نحوه درست نگهداری گوشت در فريزر و سردخانه(زنجيره سرد)، تصریح کرد: رستوران‌داران دقت کنند يخ‌زدايي گوشت در زمان مصرف به درستي انجام شود و کارکنان آشپزخانه هم در زمان آماده‌سازي و فرآوري انواع گوشت از تخته‌كارهاي مخصوص گوشت قرمز، مرغ، ماهي و سبزيجات به‌طور جداگانه استفاده کنند.

 

وی تأکید کرد: پخت گوشت بايد به صورت كامل و مغزپخت باشد.

 

ترامشلو درباره خرید سبزيجات نيز یادآور شد: سبزیجات باید از محل‌هاي معتبر خريداري شود چراکه نحوه آبياري سبزيجات در مزارع و اینکه با آب‌هاي آلوده آبياري نشده باشد، مهم است.

 

وی از رستوران‌داران خواست تا گوشت و سبزيجات مصرفی را به مدت طولاني در يخچال و فريزر نگهداري نکنند و برای حفظ ارزش غذايي و كيفيت آنها حتی‌الامکان به‌صورت روزانه خرید و مورد استفاده قرار دهند.

 

ترامشلو با تأکید بر نصب دستورالعمل سالم‌سازي سبزيجات در آشپزخانه رستوران، گفت: ضروری است سبزی‌های خریداری شده قبل از مصرف، پاكسازي، گل‌زدايي، انگل‌زدايي، ضدعفوني، شستشو، آبكشي و سالم‌سازي شوند.

ادامه دارد ...

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016